élménybeszámoló: Siófok (2023. augusztus)

Az utóbbi pár napot Siófokon töltöttük, s gondoltam írok róla egy kis élménybeszámolót és ajánlót!

Hétfő délelőtt Szegedről indultunk, szerencsére volt közvetlen buszjárat (ha van, akit érdekel, a nyári szünetben naponta 9:20-kor megy). Körülbelül 4 óra 40 perc alatt értünk egyik városból a másikba.

A szállásunk a Fő utcán volt, a Villa Corylus Panzió, amit szeretettel ajánlunk mindenkinek! A szobánk szép és tiszta volt. Megtalálható volt benne egy nagy franciaágy, két éjjeliszekrény kis lámpákkal, továbbá egy mini hűtő és egy televízió, emellett az előtérben egy nagy ruhásszekrény. S természetesen minden szobához külön fürdőszoba volt, ami szerintem a kedvencünk lett a szálláson. Egyetlen negatívuma a szobának, hogy bár törölközőt biztosítanak, nem árt sajátot vinni, mivel nekünk három nap alatt egyszer sem száradtak meg rendesen (nem is tudom milyen anyagból lehetettek), továbbá hajszárító sem volt, de mivel jó idő volt, mi nem is igényeltük. A panzióhoz tartozott egy további épület, ahol az étkező és a konyha volt. Teakonyhának van írva, de mindennel fel van szerelve, amire az embernek szüksége lehet egy nyaralás során, sőt akár főzni is lehet! Az udvaron található még egy medence és napozóágyak, amelyeket érdemes kipróbálni!

A szállás legfőbb előnye az, hogy minden közel van hozzá. A pár nap alatt, amíg nyaraltunk, minden fontos helyet bejártunk és megismertünk, nagyon könnyű eligazodni ebben a városban!

Az első napon a szállás elfoglalása után rögvest ebédelni mentünk a Lila Akác Vendéglőbe, ami a szállástól mindössze 1 perc sétára van. Számunkra tökéletesen megfelelt, mind minőségben, mind árban. Ezután felmentünk a Víztoronyba, ahonnan csodálatos a kilátás (aki hozzám hasonlóan tériszonyos, merjen felmenni mert megéri!) és a Víztorony szintjein kiállítások tekinthetők meg a város múltjáról. Majd kisétáltunk a Rózsakertbe, amit kár lett volna kihagyni! S a nap zárásaként elmentünk egy sétahajókázásra a BAHART Kelén nevű hajójával, ami felejthetetlen élmény lett!

A második napot a Jókai parkban kezdtük, amely nagyon megtetszett nekünk, többször is visszamentünk a későbbiek során. Dél körül kisvonatozással folytattuk volna a napot, de nagyon nehezen találtunk meg, mivel több helyen is fel lehet rá szállni, s az interneten nem az első indulóhelyét mutatja. Ha valakit érdekel akkor a hajókikötő parkolójánál a Playersroom üzlet előtt keresse minden órában. Ez volt a harmadik város, ahol kisvonatoztunk (korábban Gyulán és Szegeden próbáltuk), de ez volt számunkra a legnagyobb csalódás. Nagyon keveset tudtunk meg a városról, inkább a promóciós szöveget hallgattuk, hogy a T Flottának milyen más programjai vannak… Érdemes korábbi/ későbbi időpontban menni, mivel délben teljesen tele volt a vonat. Ezután elérkeztünk ennek a napnak a fő programjához, ami a Speedboat adrenalin túra volt. Tudniillik rólam, hogy sem a magasságot, sem a gyorsaságot nem kedvelem, így nagyon sok bátorság kellett ahhoz, hogy be merjek ülni egy ilyen motorcsónakba. Utólag azt mondanám, ez is egy felejthetetlen élmény volt, hiba lett volna kihagyni. Az utat, ami mindössze 20 perces volt, többnyire élveztem, kellemes széllel mentünk és szerencsére zenét is kapcsoltak, ami segített megnyugtatni az idegeimet, azonban voltak pillanatok, amikor féltem, bevallom, de összességében tényleg ajánlom ezt a programot fiataloknak és felnőtteknek! Ezután az élmény után muszáj volt ebédelnünk, így hát beültünk a Pietro Bistro Pizzeriába, ahol életünk legfinomabb pizzáját ettük, de tényleg! Szeretettel ajánljuk! Majd egy kis pihenés után elmentünk a Nagystrandra, ami fizetős és sokan vannak, de annyiban megéri, hogy nappal is át lehet sétálni a Plázs területére. Egy keveset fürödtünk, majd felültünk az Óriáskerékre, amely mindössze 6 percet és 3 kört tesz, szóval ismét azt mondanám, hogy aki fél, legyen bátor, mert hihetetlenül szép a kilátás fentről! A nap zárásaként pedig este elmentünk a Petőfi sétányra, amely bár napközben is elég zsúfolt, este megtelik élettel! Nem ültünk be sehova, csak a Plázsnál ültünk le egy kicsit, mivel tudni kell rólunk, hogy mi a fiú-sör, lány-boroskóla/ Somersby pár vagyunk, nem igazán szeretünk koktélozni. Bár, ha valaki társasággal megy, nem csak kettesben a barátjával/ barátnőjével, sőt, ha még hétvégén is mennek, akkor teljesen más a helyzet, más a hely hangulata.

A harmadik napon, amely igazából az utolsó teljes napunk volt borongós időre ébredtünk, így először megnéztük a Kockák a Padláson c. Lego kiállítást, amely a szállásunk mellett volt. Ha valakit érdekel a lego, ne hagyja ki, mert potom összegért egy jó órás interaktív kiállításról van szó, amely kicsiknek és nagyoknak is egyaránt megfelelő! Délután „ha már itt vagyunk” alapon elmentünk az Újhelyi szabadstrandra, reménykedve abban, hogy nem ázunk el. A víz eléggé hideg volt, de rövid idő alatt meg lehetett szokni, s itt is és a Nagystrandnál is nagyon lassan mélyül, szóval a gyermekeket sem kell félteni! Szerencsénkre nemhogy nem esett, ki is derült teljesen, s még napozni is tudtunk! Ebédelni itt ebédeltünk egy bódénál. A lángos nem volt horror áron és a barátom elmondása alapján finom és laktató volt, de olyat, mint például rántott csirkemell és sült krumpli, ne egyetek! Finomnak finom, de nagyon kevés az árához képest, főleg, ha összehasonlítjuk azzal, amit a Lila Akác Vendéglőben ettünk hasonló összegért. Mivel ingyenes a strand, ha van rá lehetőségetek inkább menjetek el valahová ebédelni, s majd térjetek vissza fürdeni utána!

Csütörtökön kora reggel indult a buszunk vissza Szegedre, de előtte még gyorsan megnéztük a Millennium parkot és Zenepavilont, ahol Wifi segítségével te állíthatsz zenét Kálmán Imre szobra mellett. Visszafelé az utunk 6 óra 5 perc volt, mivel Székesfehérváron várnunk kellett 1 óra 10 percet. Fárasztó és megterhelő volt a buszozás, de lényegesen olcsóbb, mint autóval (főleg diáknak!), s jó, hogy nem szükséges felmenni Budapestre, hanem ily módon is megtehető ez az út!

Mindenkinek szeretettel ajánlom/ ajánljuk Siófokot, pároknak, barátoknak, de családoknak is! 3-4 nap is tökéletesen elég megismerni a várost, de akár egy hetet is el lehet tölteni itt, s garantáltan nem fogtok unatkozni! Remélem mi is vissza fogunk még térni!